Wyzwania

20 POWODÓW… dla których warto poświęcić (co najmniej) 20 MINUT na AKTYWNOŚĆ!

Kiedy już wracam z treningu… ZAWSZE jestem szczęśliwa, zadowolona i uśmiechnięta. Ale PRAWIE NIGDY nie czuję radości na myśl o opuszczeniu strefy wygodnego krzesła, ciepłego pokoju i porzuceniu obecnego zajęcia. Dziś, biegając po magicznie zaśnieżonym lesie, zaczęłam spisywać wszystkie powody, dla których właściwie biegam czy spaceruję. Niech będą otuchą przy najbliższej walce (Iść czy nie iść?!… Biec! Szybko, zanim się rozmyślisz!)

1.ŚWIAT JEST PIĘKNIEJSZY NIŻ NA EKRANIE

Po prostu… żadne zdjęcie cudów świata na pulpicie laptopa nie zastąpi podmuchu wiatru na policzkach, skrzypiącego śniegu pod stopami, poczucia przynależenia do świata gdy jesteś w lesie sam, kolorów zachodzącego słońca…

2.CZAS SPĘDZONY… Z SOBĄ.

W domu ludzie, w pracy ludzie, w szkole ludzie, w telefonie ludzie. Znajdujesz chwilę na odpoczynek, odpalasz youtube’a – i słuchasz… innych ludzi. Koniec odpoczynku, trzeba robić dalej. I mózg pochłania kolejne zadanie. A gdzie ten czas poświęcony naprawdę dla siebie? Podczas truchtania przychodzi to bardzo naturalnie. Nawet jak uszy pieści muzyka, nawet gdy oczy kontemplują przyrodę, a głowa walczy z nierównym oddechem – po pewnym czasie wszystko się uspokaja. Przemierzasz kolejne metry świata, ale już nie widzisz otoczenia wokół Ciebie – głowę pochłaniają kolejne zaskakujące myśli, które cały czas gdzieś się w Tobie kłębiły, odpychane na bok – teraz naturalnie wyskakują na pierwszy plan. Masz czas na wysłuchanie – siebie.

3.NAJLEPSZE POMYSŁY

Punkt ten łączy się z poprzednim, a jednocześnie z poparcia wielokrotnym doświadczaniem tego, że podczas wysiłku fizycznego wpadają do głowy genialne pomysły. Jeśli masz problem do rozwiązania, projekt do przygotowania, nie wiesz co kupić na prezent – idź na świeże powietrze. Tam naprawdę myśli się lepiej, spokojniej, świadomiej.

4.LEKARSTWO NA SILNE EMOCJE.

Każdy doświadcza stresu, przykrych doświadczeń, zbyt silnych emocji. Płakanie czy zaciskanie pięści sprawi co najwyżej, że złość lub smutek się pogłębi. Natomiast „wybieganie” emocji sprawi, że się zmniejsza, zmienią, a czasami… nawet całkowicie ulotnią.

5.LEPSZY NASTRÓJ

Na poprawę humoru składa się wiele czynników. Endorfiny szaleją, poczucie dumy wypełnia, chęć do działania wzrasta. Zawsze.

6.PEWNOŚĆ SIEBIE

Jeśli biegnie stanie się stałym elementem życia, nawykowe przemierzanie wielu kilometrów przeniesie się na kroki stawiane poza treningami. Teraz wygrywasz walkę z sobą i budujesz mięśnie przemierzając wyboiste ścieżki lasu. Jutro Twoje wzmocnione mięśnie zaprowadzą Cię w każde miejsce pewnym krokiem.

7.WIARA W SIEBIE

Jeśli po całym dniu w pracy/ w szkole, przed kolejnym dniem pełnym ciężkiego wysiłku, jesteś w stanie wieczorem zmusić się do wyjścia w chłodną noc i wypełnieniu misji treningowej – to cóż innego mogłoby Cię pokonać? Marznie Ci nos, w uszach gra ulubiona piosenka, już połowa trasy za Tobą… jesteś dzielna!… co chwilę myślisz o jutrze… ale zaczynasz z każdym  krokiem coraz bardziej wierzyć, że na jutrzejszym wystąpieniu również sobie poradzisz.

8.MINIMALIZACJA NADMIARU BODŹCÓW

Ile razy w ciągu dnia sprawdzasz pocztę? Facebook’a? Czytasz reklamy? Odpisujesz na wiadomości? Przeglądasz kolejne zdjęcia? Niezliczona liczba powiadomień nieustannie atakująca głowę na dobre znika podczas treningu – czujesz jak dobrze jest od tego wszystkiego odpocząć?

9.LEPSZA KONDYCJA

Zawsze gdy wbiegam lekkim krokiem na trzecie piętro przypominam sobie czas sprzed kilku lat, gdy pokonanie kilku schodów skutkowało okrutną zadyszką… Nie, to nie schody są złem. To Tobie brakuje kondycji. Ale! I Ty możesz ją poprawić!

10.ZDROWIE

Żaden sport nie zapewni nieśmiertelności… ale skoro bieganiem możesz zapewnić sobie lepszą odporność, to… naprawdę warto skorzystać. Czasami zapomnę czapki, czasami mnie przewieje, nieustannie przebywam w towarzystwie chorych dzieci… jednak mnie jakiekolwiek choroby odkąd biegam omijają. Przypadek? Nie zapeszając, nie sądzę 😉

SONY DSC

11.TANI SPORT

Nie musisz inwestować w żaden sprzęt! Ani w drogie okularki, ani w strój z najwyższej półki, ani w specjalistyczne urządzenia. Jedyną ważną rzeczą są dobre buty, które zapewnią amortyzację i stabilizację stóp – jednak na nie możesz spokojnie zbierać, póki co truchtając w starych trampkach – a przyszłe buty sportowe niech będą motywującą nagrodą za to, że kolejne tygodnie mijają, a Ty się nie poddałeś! 🙂

12.ZABIERA MAŁO CZASU

Lubię basen czy łyżwy, ale w przypadku tego typu aktywności do „ceny” treningu trzeba dołożyć koszt w postaci czasu przeznaczonego na dotarcie do celu, przebieranie, suszenie, przebieranie powrót… oczywiście też warto! Ale w przypadku biegania wystarczy nałożyć buty, kliknąć „start” na odtwarzaczu, a metę trasy zaplanować pod domem – i człowiek nie „traci” ani chwili.

13.NIE WYMAGA SPECJALISTYCZNYCH UMIEJĘTNOŚCI

W przypadku wielu innych aktywności uprawianie sportu wiąże się z umiejętnością opanowania oddechu, technik poruszania się, utrzymania równowagi… a tutaj? Wstajesz i wykonujesz naturalne ruchy. Tak jak czujesz, tak jak potrafisz. Tak jest dobrze.

14.LEPSZA SYLWETKA

Wzmocnione mięśnie wypełniają miejsca, w których do niedawna mieszkał zbędny tłuszczyk… ulubiona sukienka podkreśla miejsca, które do niedawna nieestetycznie opinała… chyba dalej nie trzeba zachęcać 😉

15.PODKRĘCONY METABOLIZM SPOCZYNKOWY

Ty już zapomniałeś o dzisiejszym treningu, ale Twój organizm pamięta i nadal pracuje. Siedzisz przed komputerem i nawet nie wiesz… że właśnie spalają się kolejne kalorie 🙂

16.MOTYWACJA DO ZDROWEGO TRYBU ŻYCIA

Gdy aktywność fizyczna staje się tak naturalną życia niczym oddychanie, wtedy przychodzą chęci na więcej… no bo skoro już się tak na tych treningach męczę, to chyba warto zrobić kolejny krok w kierunku zdrowia? I tak rodzi się ogromna motywacja do jednoczesnego zdrowego odżywiania.

17.TO PO PROSTU… PRZYJEMNE

Nie od razu oczywiście. Pierwsze dni, tygodnie, kilometry mogą być katorgą. Brakuje oddechu, boli gardło, policzki bordowe, pot na plecach, za zimno, za gorąco, bolą nogi, wszystko boli. Tym piękniejszy jest fakt, że sam zapracujesz na to, że w przyszłości… oddech będzie równy, nogi będą silne, a uczucie bólu… zastąpi autentyczny odpoczynek!

18.POZNAWANIE NOWYCH MIEJSC

Ile wspaniałych, nieznanych obszarów można poznać podczas treningu. Mimo, że to miejsca niedalekie, to piękne – ale dotąd omijałeś je regularnie na swojej stałej trasie dom-market.  Wszystkie parki, drzewa, ślepe uliczki, zakamarki – czekają na Ciebie!

19.NIE CZUJESZ WYRZUTÓW SUMIENIA PODCZAS JEDZENIA PĄCZKA

Dla kogoś, kto nie wyobraża sobie życia bez smakołyków, a jednocześnie chce w tym życiu zachować zdrowy rozsądek i umiar, spalenie dodatkowych kalorii na treningu może być idealnym rozwiązaniem, gdy w planach na przykład wizyta u babci!

20.LUDZIE SĄ DLA CIEBIE MILI

Widziałeś, widziałaś, żeby ludzie radośnie uśmiechali się do Ciebie, gdy idziesz do Biedronki? Ja nie. A biegacze tak! Zawsze jest mi miło, gdy biegnę, a mijane osoby, które również są właśnie na treningu, pozdrawiają się między sobą machnięciem ręki i uśmiechem!

Małgosia

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *